tisdag 11 mars 2008

Så mycket tekniska irritationer....


Hej
Skulle gärna sitta här med min bärbara dator och blogga, men det trådlösa nätverket lyser som vanligt med sin frånvaro. Vilken tur att vi har tunna klienter också, annars skulle det inte bli något skrivet idag.... Nåväl nog gnällt.
Förra veckan höll jag i en IT-inspiration med våra elever i år 3. Jag visade dem vår wiki och berättade i stora drag om hur vi skulle kunna arbeta med olika projekt i en sådan. De var väldigt entusiastiska! Alla kände stor glädje i att pröva något nytt, och jag tror att de också upplevde att de var speciellt utvalda för att vara pionjärer som elevwikare här på Igelboda. Vi bestämde att sidan skulle handla om djur och länder, på sikt planerar vi att bjuda in även andra treor på skolan och elever på andra skolor. En non-public arbetsyta bör vara det bästa sättet att starta, innan vi har kläm på allt med källhänvisningar och bildrättigheter.
Känner mig inspirerad!

Inga kommentarer: