torsdag 21 februari 2008

Positiv respons

Hej learners and doers!

En inspirerande eftermiddag på Nacka Stadshus, där nya idéer väcktes till liv. Jag bestämde med Hanna (min e-smartkollega) att vi skulle fundera kring ett gemensamt wiki, där mina treor och hennes tvåor kunde kollaborera inom något ämne.
Spännande och roligt, det är känslorna just nu.

Jag bollade wiki-idén med några av mina treor, förklarade i stora drag hur det fungerar med en wiki. Ville känna av om de tyckte att det lät kul att samarbeta i den här typen av projektform, de var väldigt entusiastiska! Vi bestämde ingenting, men jag känner att något positivt och nytt kan växa fram ur en gemensam wiki. Allt är nytt för dem och för mig, jag får förklara och diskutera ord som; projekt, IT, wiki etc etc
"wheels are in motion" :-)

Capelle

2 kommentarer:

Gunbritt sa...

Hej Per!
Roligt att du engagerar barnen så snabbt. Har du hunnit med något nu?
Ser fram emot att läsa din blogg!

Capelle sa...

Hej Gunbritt!

Jag har planerat att bygga en wiki till mina treor som ska vara klar efter påsk, där ska vi jobba med länder och djur.