söndag 18 maj 2008

E-Smart Mässa

Hej!



Imorgon är det e-smartmässa i Nacka stadshus.

Det ska bli riktigt kul att knyta ihop det som vi jobbat med under våren tillsammans, och få fira lite grann....:-)



Vilka roliga möjligheter man upptäcker när man använder en del av sin tid till att bli e-smart!

Annars hade jag nog inte suttit här en sen söndagkväll och lagt de sista förberedelserna inför imorgon i vår wiki, som något helt naturligt.



Byggde en till wiki förresten i slutet av förra veckan, många på skolan var intresserade av att följa ett stundande fotbolls-em med en tävling. Vi gjorde ett vinlotteri/tips när det var VM i Tyskland senast. Den här gången tyckte jag att en wiki-plattform var det perfekta upplägget för att tillsammans följa varandras tips och diskutera över något gemensamt. För mig är det samtidigt en möjlighet att få många av mina kolleger att bekanta sig med en wiki på ett avslappnat sätt och se alla de möjligheter som en sådan projektyta innebär.



Har varit mycket tid vid datorn på senare tid, skönt då att jag idag tog mig tid med att plantera lite rosor på min soliga uteplats...:-)



Njut av våren och keep learning!

Inga kommentarer: